fbpx

Branding Septembergroen

Branding Septembergroen

Elvera is fotograaf. Ze fotografeerde vooral bruiloften maar besloot dat het tijd werd om zich daarnaast ook te gaan richten op andere vormen van fotografie. Onder haar eigen naam vind je haar bruidsfotografie (http://www.elvragerlinda.nl/) maar voor deze nieuwe vorm van fotografie koos ze voor een andere naam.

Septembergroen.

Dit geeft haar de ruimte om een andere stijl van fotograferen toe te passen en een website te maken die ruimte geeft voor andere dingen dan alleen bruidsfotografie.

Nieuwe naam, nieuwe stijl, nieuw logo.

Septembergroen – het moodboard

Zoals ik in eerdere blogs al schreef vraag ik om input. Op basis van deze input stel ik dan een moodboard samen. Dit moodboard wordt de basis van het ontwerpproces. Het is erg belangrijk om de sfeer die iemand uit wil stralen goed vast te leggen. Dat Elvera met haar nieuwe stijl echt een andere weg in wil slaan bleek al heel duidelijk uit de borden die ze voor me maakte op pinterest. Haar lifestyle- en bruidsfotografie is heel licht, romantisch en fris.

De beelden die ze voor mij pinde zijn rijker, strakker, natuurlijker en minimalistisch met veel donkere blauw-en groentinten. Ook de grafische elementen zijn strak en minimalistisch.

Septembergroen – Het kleurenpalet

Dat was niet zo ingewikkeld. Hoewel er hier en daar toch nog best een tintje roze te vinden was kozen we voor een palet in uitsluitend blauw en groen met een gouden detail.

Eerder schreef ik dat de kleuren uit een moodboard niet automatisch de definitieve kleuren in het kleurenpalet zijn. In dit geval heb ik wel gebruik gemaakt van de kleuren uit het moodboard en een palet samengesteld met 5 kleuren.

Septembergroen – Het logo

Elvera was er eigenlijk gelijk al uit. Soms is de eerste optie meteen de beste!

Ik heb er voor gekozen om de naam “Septembergroen” in 2 delen op te knippen. Uit Elvera’s input bleek een voorliefde voor ronde logo’s. De naam heeft daar een goede lengte voor maar optisch is het mooier als de tekst niet helemaal rondloopt. Het is ook beter leesbaar omdat er op deze manier geen letters ondersteboven staan.
De S en de G vormen daarnaast een goed herkenbaar monogram.

Septembergroen – Het brandboard

Uiteraard hoort ook bij deze branding een brandboard. Ik heb dit brandboard bewust heel clean gehouden. Minimalistisch en vooral geen poespas, helder en zeer overzichtelijk.

Elvera, heel veel succes met deze nieuwe richting, ik ben heel benieuwd wat we nog te zien gaan krijgen!

Wil jij ook een passende branding? Ik kan niet wachten om voor je aan de slag te gaan.
Neem contact met mij op, dan gaan we beginnen!

-X- Manon